Projekty szkolne
- Marzena Kacprzak
- Odsłony: 867
- Information
- 867 hits
Dni Języków Obcych - podsumowanie
Podczas Dni Języków Obcych przygotowaliśmy wiele propozycji dla naszych uczniów by mogli wykazać się talentami, które na co dzień jest nam dane oglądać.
Była Belgijka -skoczne rytmy rozruszały młodzież w przerwie turnieju tenisowego na sali gimnastycznej, był konkurs „Wiedzy o krajach anglojęzycznych” ,konkurs plastyczny „Megacities” - przedstawiający kulturalne ciekawostki największych metropolii świata i jeszcze konkurs kulinarny „A sweet tooth of Europe” , w którym uczniowie przygotowali słodkie desery z Włoch, Niemiec, Anglii, Hiszpanii.
Mamy nadzieję, że każdy mógł wybrać coś dla siebie i dobrze się bawił. My, językowcy, z pewnością tak.
- Marzena Kacprzak
- Odsłony: 1007
- Information
- 1007 hits
Dni Języków Obcych - Język angielski - zajęcia z native speakerem dla uczniów
Projekt z Języka Angielskiego:
zajęcia z native speakerem dla uczniów
W kwietniu zaingurowany został nowy projekt z języka angielskiego dla naszej szkoły:
zajęcia konwersacyjne z native speakerem. W dniu 10.04 uczniowie uczestniczyli w zajęciach warsztatowych, w szkole językowej,podzielonych na dwa bloki. Pierwszy blok obejmował prezentację na temat mody i twórców mody we współczesnym świecie. Lektorka zadawała uczniom pytania do prezentowanych treści, pytała o słownictwo, co pomagało młodzieży przełamać nieśmiałość w pierwszym kontakcie.
Drugi blok były to zajęcia projektowe wykonywane w parach przez uczestników warsztatów. Można było zauważyć sporo pozytywnych emocji u uczniów i rosnące zaangażowanie do uczestnictwa w zajęciach. Coraz śmielej wypowiadali się, budując dłuższe wypowiedzi. Pojawił się entuzjazm i satysfakcja, iż byli w stanie porozumiewać się komunikatywnie z prowadzącą zajęcia.
Poniżej krótka wypowiedź uczniów nt.warsztatów: „(…) z pewnością mogę powiedzieć że spotkanie bardzo mi się podobało, było to nowe i fascynujące doświadczenie. To spotkanie udowodniło mi że wiem więcej niż mi się wydaje, rozumiałam wszystko co Pani prowadząca mówiła i nie miałam problemu w uczestniczeniu w zajęciach. Z chęcią poszłabym na jeszcze jedno takie spotkanie”. „Wczorajsze zajęcia bardzo mi się podobały. Pani Aleina wydaje się być niezwykle sympatyczną osobą i miło młodego wieku bardzo dobrze radzi sobie z prowadzeniem zajęć. Nie mogę się doczekać naszej następnej wizyty w tej szkole językowej”.
Małgorzata Wilińska
- Marzena Kacprzak
- Odsłony: 912
- Information
- 912 hits
Festiwal smaków jesieni
Festiwal smaków jesieni
- Marzena Kacprzak
- Odsłony: 1070
- Information
- 1070 hits
Teaching English Through Reading Novels
TEACHING ENGLISH THROUGH READING NOVELS
W grudniu 2023 r. zainaugurowane zostały zajęcia w ramach innowacji pt. „Teaching English Through Reading Novels”. Brali w nich udział uczniowie klasy drugiej i trzeciej. Główną ideą prezentowanej innowacji jest nauka języka angielskiego z wykorzystaniem literatury anglojęzycznej. Wspomniana forma pracy stwarza uczniom możliwość wszechstronnego rozwijania sprawności językowych oraz budowania ich motywacji do nauki poprzez niekonwencjonalne formy działania. Celem innowacji jest: poszerzenie zasobu słownictwa z języka angielskiego, rozwijanie sprawności czytania, słuchania, mówienia i pisania w j. angielskim, poznawanie żywego języka (aspekt kulturowy), rozwijanie pasji czytelniczej, rozwijanie wyobraźni, umiejętności koncentracji oraz skupienia. Jest to też doskonała forma służąca rozwijaniu umiejętności przetwarzania informacji, doskonaląca umiejętność pracy zespołowej, budująca poczucie wartości oraz ucząca odpowiedzialności za proces nabywania wiedzy. Wspólne czytanie rozpoczęliśmy od książki pt. „Robinson Crusoe”, Wydawnictwa MM Publications. Pierwszy etap naszej wspólnej pracy dotyczył krótkiego zapoznania się z tą powieścią. Tworzyliśmy mapy myśli na podstawie słownych skojarzeń. W kolejnym etapie innowacji tekst był czytany na głos najpierw przez nauczyciela, a potem kolejno przez uczniów. Po przeczytaniu wyznaczonej części rozdziału nauczyciel weryfikował stopień jego zrozumienia, uczniowie wyszukiwali nieznane im słowa, które były tłumaczone. Pojawiły się kreatywne zadania do wykonania typu: wybór i pisemne streszczenie najważniejszych wydarzeń rozdziału lub dopisanie dalszych, wymyślonych losów bohatera. Powstawały bardzo ciekawe prace, a co istotne, napisanie ich nie kojarzyło się uczniom z czymś nudnym i przychodziło z dużą łatwością. Na tym się zatrzymaliśmy w pierwszym etapie innowacji. Jakie wyzwania stoją przed uczniami dalej i jak będą sobie z nimi radzić, okaże się podczas kolejnych zajęć.
Małgorzata Wilińska
- BasSzy
- Odsłony: 2183
- Information
- 2183 hits
Geologiczne praktyki terenowe
Biblioteka
Klasy wojskowe
Statystyki strony
Dzisiaj odwiedziło nas osób 134
Wczoraj 168
W tygodniu 134
W miesiącu 8345
Od początku 2019 roku 2030889