W miniony weekend kolejna grupa uczniów Zespołu Szkół Geodezyjno- Drogowych w Poznaniu wyleciała na praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus + do Włoch i Irlandii Północnej. Projekt nosi tytuł: „Drogowcy XXI wieku – międzynarodowe staże zawodowe szansą dla uczniów szkoły”. W projekcie uczestniczymy już od 2016 roku.
W tym czasie wzięło w nim udział:
33 geodetów
23 mechaników samochodowych
16 drogowców.
Tym razem to już czwarta edycji programu. Bierze w niej udział 23 uczniów , kształcących się w zawodach: technik geodeta, technik drogownictwa, technik mechanik pojazdów samochodowych. Uczniowie przez miesiąc będą zdobywać doświadczenie zawodowe we włoskich i brytyjskich firmach. Oprócz praktycznej nauki zwodu uczniowie będą mieli okazję poznać kulturę danego kraju, doskonalić umiejętności językowe. Po przyjeździe odbyło się spotkania w biurach pośredniczących : Intern Europe z Belfastu i Younet z Bolonii. Poniedziałek i wtorek to pierwsze spotkania z pracodawcami, ustalenie godzin pracy i zakresu obowiązków. Część z uczniów dojeżdża do pracy do miejscowości ościennych. We Włoszech system pracy wygląda następująco : 8:00-13:00 – sjesta - 14:00 – 18:00. Później czas wolny … czyli trzeba zrobić zakupy, ogarnąć mieszkanie, przygotować jedzenie. Prawdziwa szkoła życia.
W programie zaplanowane są również wycieczki. W weekend odbyły się pierwsze spacery i zwiedzanie okolicy: miasta Reggio nell’Emilia ,
w północnych Włoszech. To tutaj w 1797 kwaterował Jan Henryk Dąbrowski wraz ze swymi legionistami, w lipcu 1797 Józef Wybicki napisał tutaj słowa do Mazurka Dąbrowskiego, który z czasem stał się hymnem Polski. Również w Reggio pieśń ta została pierwszy raz wykonana publicznie. W Reggio Emilia uczniowie przespacerowali się średniowiecznymi ulicami i odwiedzili Bazylikę San Prospero.
Młodzież kwaterująca w Belfaście przespacerowała się po mieście w poszukiwaniu serialowych śladów Gry o Tron.
Uczniom i opiekunom życzymy szybkiego zaaklimatyzowania się do nowych warunków. Ciekawych ludzi na swojej drodze, udanego pobytu owocującego w inspirujące doświadczenia zawodowe i prywatne.